Επανασύνδεση

Αυτό που με θεραπεύει σήμερα είναι να αγκαλιάζω, να παρηγορώ και να αγαπώ εκείνο το τρομαγμένο παιδί που έκρυψα βαθιά μέσα μου, όταν από τον πόνο και την ενοχή που βίωσα ως παιδί γι΄αυτό που ήμουν, αποφάσισα να απαρνηθώ τον Εαυτό μου και όλο το δυναμικό του και να γίνω αυτό που μου ζητούσαν οι σημαντικοί άλλοι γύρω μου. Να γίνω το «καλό» παιδί, όπως οι άλλοι το όριζαν αυτό. Τότε, για να επιβιώσω, δεν είχα επιλογή. Τότε κατάπια αμάσητη όλη την «εκπαίδευση» που δέχτηκα και εξαναγκάστηκα να σκέφτομαι, να αισθάνομαι και να ενεργώ με ορισμένους τρόπους που άλλοι καθόρισαν, σύμφωνους με αυτήν την «εκπαίδευση» του νου μου.

Για πολλά χρόνια αναδημιουργούσα αυτό που γνώριζα και μου ήταν οικείο. Όση οδύνη, απάρνηση του δυναμικού μου και να εμπεριείχε, ενεργούσα με οδηγό αυτόν τον νου, γιατί αυτό ήταν το οικείο μου. Γιατί ο νους μου, με βάση την εκπαίδευσή του, ακολουθεί το γνωστό μονοπάτι, το οικείο, ακόμα κι αν αυτό είναι δυσλειτουργικό και τραυματικό. Ο νους μου αντιστεκόταν σθεναρά σε ό,τι καινούριο, γιατί στο καινούριο χάνει τον έλεγχο, φοβάται και έτσι επιλέγει να εμμένει στο γνωστό. Ο νους μου προτιμούσε συνεχώς να αναμασά και να προσκολλάται στο παρελθόν. Απεχθανόταν την παρούσα στιγμή και τις όποιες αλλαγές δοκίμαζα. Με αποθάρρυνε, γιατί οι αλλαγές προκαλούν φόβο και έτσι επέλεγα να παραμένω  στο περιορισμένο πεδίο επειδή σ΄αυτό ένιωθα έστω μια ψεύτικη ασφάλεια.

Ως παιδί δεν ήξερα,  δεν είχα επιλογή. Σήμερα, μετά από πολλά λάθη και πισωγυρίσματα, έμαθα ότι έχω επιλογή και η επιλογή αρχίζει τη στιγμή που από-ταυτίζομαι από το νου μου, από τα μαθημένα πρότυπα και συμπεριφορές του. Τη στιγμή του τώρα, τη στιγμή που ζω το παρόν. Στο τώρα διαλύονται οι ενοχές και ανοίγω χώρο, συγχωρώ τον ίδιο μου τον εαυτό και  επανασυνδέομαι με το Ιερό μέσα  μου που ποτέ δεν τραυματίστηκε και δεν αλλοιώθηκε. Επανασυνδέομαι με τον αθώο, τον γεμάτο αγάπη,  τον αδιαλείπτως παρόντα, Α-ληθινό Εαυτό.

Και τελικά αυτή η επανασύνδεση είναι και η θεραπεία μου.

Νατάσσα Χαρέλα

Leave a Reply

