Αφήνοντας την εμπειρία να ξετυλιχθεί μόνη της

Μήπως πρόκειται ο παρατηρητής να γίνει ένα αποτέλεσμα ανάμειξης και ένας που πάντα ανακατεύεται και προσπαθεί να γίνει το κεντρικό μέρος της εμπειρίας αυτής, ή μήπως μπορεί ο παρατηρητής να γίνεται μάρτυρας και να αφήσει την εμπειρία να ξετυλιχθεί μόνη της;

Μερικές παραδόσεις είναι πολύ καλές σε αυτό. Οι ινδιάνοι Χόμπι δεν έχουν, προφανώς, κάποια λέξη για το «εγώ» ή το «εμείς». Η έμφαση πέφτει στο ρήμα, στο συμβάν. Θα έριχναν βροχή, θα αγαπούσαν.

Βλέπετε τι συμβαίνει; Συνήθως, λέω ότι κάνω έρωτα με το συγκεκριμένο άτομο, έτσι δεν είναι; Αλλά αν αντί αυτού πω: «Η ερωτική πράξη συντελείται κι εγώ είμαι απλώς μάρτυρας».

Συντελείται η ερωτική πράξη, εμπλέκονται δύο άτομα. Ένας εγώ και ένας ο σημαντικός μου άλλος. Και μετά αυτό που συμβαίνει είναι έρωτας στην πράξη.

Δεν υπάρχει εγώ, δεν υπάρχει αυτό. Μόνον έρωτας ως πράξη. Καταλαβαίνετε την ομορφιά αυτής της μεταστροφής;

  • Απόσπασμα από το βιβλίο των ΑΡΝΤΖ ΓΟΥΙΛΙΑΜ / ΤΣΕΙΣ ΜΠΕΤΣΥ/ ΒΙΣΕΝΤΕ ΜΑΡΚ, «Τι στο. . . μπιιιπ. . . ξέρουμε;», εκδόσεις ΟΡΦΕΑΣ
Leave a Reply

