Γ. Γκουρτζίεφ, Το κλειδί

«Όταν πέθανε ο πατέρας μου, ήμουν εννέα ετών. Με φώναξε να πάω κοντά του, δίπλα από το κρεβάτι του και μου είπε: Γιε μου, δεν σου αφήνω πολλά, αλλά έχω να σου πω κάτι, που μου είπε ο πατέρας μου, όταν πέθαινε. Με βοήθησε τρομερά. Ήταν ο θησαυρός μου. Δεν έχεις μεγαλώσει ακόμη και μπορεί να μη το καταλάβεις, αλλά κράτησέ το, να το θυμάσαι. Μια μέρα θα μεγαλώσεις, και τότε μπορεί να το καταλάβεις. Αυτό είναι ένα κλειδί, που ξεκλειδώνει τις πόρτες των μεγάλων θησαυρών».

Και συνεχίζοντας, ο πατέρας του, του είπε κάτι πολύ απλό: «Όταν κάποιος σε προσβάλλει, γιε μου, πες του ότι θα διαλογισθείς πάνω σ’ αυτό για 24 ώρες, και μετά θα έλθεις και θα του απαντήσεις.»

Ο Γκουρτζίεφ πολύ αργότερα ανακάλυψε ότι αυτά τα λόγια ήταν πράγματι ένα σπουδαίο κλειδί.

Και εξήγησε: «Αν σε πουν βλάκα, διαλογίσου πάνω σ’ αυτό για 24 ώρες και αν ο άνθρωπος που σε πρόσβαλε είχε δίκιο, πήγαινε και πες του: Κύριε, σας ευχαριστώ, είχατε δίκιο. Είμαι βλάκας.

Μπορεί όμως να διαλογισθείς για 24 ώρες και να φθάσεις στο συμπέρασμα ότι αυτό που ειπώθηκε είναι λάθος, είναι ψέμα. Αν όμως κάτι είναι ψέμα, τότε γιατί να αμυνθείς;

Οπότε, μην πας να του πεις πως ήταν ψέμα. Το ψέμα είναι ψέμα, οπότε γιατί να ασχολείσαι μ’ αυτό;»

  • Πηγή: mindpoetrymusic.blogspot.gr

 

Leave a Reply

