{Δεν υπάρχει άλλος δρόμος;}

Μπήκε μπροστά ο Ιησούς, πήραν το δρόμο κατά την Ιερουσαλήμ  το γεμάτο φεγγάρι ανέβαινε από τα μωαβίτικα βουνά, ο ήλιος κατέβαινε πίσω από τα βουνά της Ιουδαίας  στάθηκαν μια στιγμή τα δυο ετούτα μεγάλα στολίδια τ’ ουρανού και κοιτάχτηκαν- κι ύστερα, το ένα πήρε απάνω, το άλλο βούλιαξε.

Έγνεψε ο  Ιησούς στον Ιούδα, κι αυτός ήρθε και στάθηκε δίπλα του  θα ‘χαν κρυφές κουβέντες οι δυο τους, γιατί μιλούσαν σιγά, και πότε έσκυβε το κεφάλι του ο Ιησούς, πότε ο Ιούδας, και φλωροζύγιαζαν τα λόγια τους, να δώσει ο ένας απόκριση στον άλλο.

– Συχώρεσέ με, Ιούδα αδερφέ μου, έλεγε ο Ιησούς, μα πρέπει.

– Κι άλλη φορά σε ρώτησα, ραβή, δεν υπάρχει άλλος δρόμος;

– Όχι, Ιούδα αδερφέ μου· κι εγώ θα το ‘θελα, ως τα τώρα το ‘λπιζα κι εγώ και περίμενα· του κάκου· όχι, δρόμος άλλος δεν υπάρχει· έφτασε η συντέλεια του αιώνα· θα γκρεμιστεί ο κόσμος ετoύτoς, η βασιλεία του Πονηρού· θα ‘ρθει η βασιλεία των ουρανών· εγώ θα τη φέρω· πώς;  πεθαίνοντας· δρόμος άλλος δεν υπάρχει. Μην τινάζεσαι, Ιούδα αδερφέ μου· σε τρεις μέρες θ’ αναστηθώ.

– Μου το λες για να με παρηγορήσεις, για να με κάμεις να σε προδώσω, δίχως να σπαραχτεί η καρδιά μου· λες πως αντέχω, για να μου δώσεις κουράγιο· όχι, όσο ζυγώνουμε στη φοβερή στιγμή, όχι, δεν αντέχω, ραβή μου!

– Αντέχεις, Ιούδα αδερφέ μου· ο Θεός να σου δώσει τη δύναμη, όση σου λείπει, γιατί πρέπει· πρέπει εγώ να σκοτωθώ κι εσύ να με προδώσεις εμείς οι δυο πρέπει να σώσουμε τον κόσμο· βόηθα με.

Ο Ιούδας έσκυψε το κεφάλι, και σε λίγο:

– Αν ήταν εσύ να πρόδινες το δάσκαλό σου, θα το ‘κανες;

Πολλήν ώρα έμεινε ο Ιησoύς συλλογισμένος· τέλος:

– Όχι, είπε, φoβάμαι πως δε θα μπoρoύσα· γι’ αυτό κι ο Θεός με λυπήθηκε και μου ‘δωκε το χρέος το πιο εύκολο: να σταυρωθώ.

  • Απόσπασμα από το βιβλίο του Νίκου Καζαντζάκη, Ο Τελευταίος Πειρασμός, εκδόσεις Καζαντζάκη
  • Salvador Dalí, The Sacrament of the Last Supper, 1955
Leave a Reply

