Το τελετουργικό της γαλάζιας σφαίρας

Ο Πέτρους με δίδαξε το τελετουργικό της Αγάπης, την ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΓΑΛΑΖΙΑΣ ΣΦΑΙΡΑΣ.

«Θα σε βοηθήσω να ξυπνήσεις τον ενθουσιασμό, να δημιουργήσεις τη δύναμη που θ’ απλωθεί σαν μια γαλάζια σφαίρα γύρω από τον πλανήτη. Για να σου δείξω πως σε σέβομαι γι’ αυτό που ζητάς και γι’ αυτό που είσαι».

Ως τώρα, ο Πέτρους δεν είχε εκφέρει καμιά γνώμη, ούτε καλή ούτε κακή, για τον τρόπο που εκτελούσα τις ασκήσεις.

ΤΟ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΟ ΤΗΣ ΓΑΛΑΖΙΑΣ ΣΦΑΙΡΑΣ

Κάθισε άνετα και χαλάρωσε. Προσπάθησε να μη σκέφτεσαι τίποτα.

Νιώσε πόσο όμορφα είναι ν’ αγαπάς τη ζωή. Άσε ελεύθερη την καρδιά σου, φίλε, πάνω και πέρα από τη μικρότητα των προβλημάτων. Πιάσε ένα τραγούδι παιδικό σιγανά, χαμηλόφωνα. Φαντάσου την καρδιά σου να μεγαλώνει, να γεμίζει την κάμαρα, το σπίτι μ’ ένα γαλάζιο φως, έντονο, λαμπερό.

Όταν φτάσεις σ’ αυτό το σημείο, νιώσε τη φιλική παρουσία των αγίων που πίστευες όταν ήσουν παιδί. Βεβαιώσου πως είναι εκεί πως συρρέουν απ’ όλες τις μεριές χαμογελαστοί και σου φέρνουν την πίστη και την εμπιστοσύνη στη ζωή. Φαντάσου τους να πλησιάζουν, ν’ ακουμπούν τα χέρια στο κεφάλι σου, να επιθυμούν για σένα την αγάπη, την ειρήνη και την κοινωνία με τον κόσμο. Την κοινωνία των αγίων.

Όταν γίνει έντονη αυτή η αίσθηση, νιώσε πώς αυτό το γαλάζιο φως είναι ένα παλιρροϊκό κύμα που μπαίνει και βγαίνει μέσα σου, σαν ένα λαμπερό ποτάμι. Αυτό το φως απλώνεται στο σπίτι σου, στη γειτονιά σου, στην πόλη σου, στη χώρα σου, σε όλο τον κόσμο σε μια απέραντη Γαλάζια Σφαίρα. Αποτελεί την εκδήλωση της ανώτερης Αγάπης, που είναι πέρα από τις μάχες του καθημερινού, αλλά που σ’ ενδυναμώνει και σου δίνει σφρίγος, ενέργεια, ειρήνη.

Διατήρησε όσο πιο πολύ γίνεται αυτό το φως που ακτινοβολείς στον κόσμο. Η καρδιά σου είναι ανοιχτή, σκορπίζει αγάπη. Αυτή η φάση της άσκησης πρέπει να διαρκέσει πέντε λεπτά το λιγότερο.

Σιγά σιγά βγαίνεις από την έκσταση κι επιστρέφεις στην πραγματικότητα. Οι άγιοι θα μείνουν μαζί σου. Το γαλάζιο φως θα είναι πάντα παρόν.

Αυτό το τελετουργικό μπορεί να πραγματοποιηθεί με πολλά άτομα.  Σ’ αυτήν την περίπτωση, οι συμμετέχοντες πρέπει να κρατιούνται από το χέρι.

Με είχε βοηθήσει να ερμηνεύσω την πρώτη επαφή με τον Αγγελιαφόρο, με είχε βγάλει από την έκσταση κατά την Άσκηση του Σπόρου, αλλά δεν είχε ποτέ ενδιαφερθεί για τα αποτελέσματα που είχα πετύχει. Τον είχα ρωτήσει επανειλημμένα γιατί δεν ήθελε να γνωρίζει τα συναισθήματά μου και μου είχε απαντήσει πως η υποχρέωση του ως οδηγού ήταν να μου δείξει το δρόμο του Αγίου Ιακώβου και τις Πρακτικές του RΑΜ. Δικό μου θέμα ήταν να ωφεληθώ από τα αποτελέσματα ή να μη δώσω σημασία.

Όταν μου είπε ο Πέτρους πως θα συμμετείχε στην άσκηση, ένιωσα ξαφνικά ανάξιος των επαίνων του: γνώριζε τις ελλείψεις μου κι είχε πολλές φορές αμφιβάλει για την ικανότητά του να με καθοδηγήσει στο δρόμο. Θέλησα να του το πω, αλλά με πρόλαβε:

«Μην είσαι σκληρός με τον εαυτό σου, αλλιώς δεν έμαθες το μάθημα που σε δίδαξα. Να είσαι καλός, να δέχεσαι τον έπαινο που αξίζεις».

Τα μάτια μου βούρκωσαν. Ο Πέτρους μ’ έπιασε από το χέρι και βγήκαμε. Η νύχτα ήταν αφύσικα σκοτεινή. Κάθισα κοντά του κι αρχίσαμε να τραγουδάμε. Η μελωδία ξεπηδούσε από μέσα μου κι αυτός με συνόδευε χωρίς προσπάθεια. Βάλθηκα να χτυπάω σιγανά τα χέρια, ενώ το σώμα μου λικνιζόταν μπρος πίσω. Τα παλαμάκια δυνάμωσαν η μουσική κυλούσε από μέσα μου ελεύθερα, ύμνος στο σκοτεινό ουρανό, στην ερημική πεδιάδα, στους άψυχους βράχους. Σε λίγο είδα τους αγίους που πίστευα παιδί και που η ζωή τους είχε απομακρύνει από μένα, γιατί κι εγώ είχα σκοτώσει ένα μεγάλο κομμάτι της Αγάπης. Αλλά τώρα η Αγάπη που κατακλύζει ξαναγύριζε γενναιόψυχα, οι άγιοι χαμογελούσαν από τα ουράνια με την ίδια όψη και την ίδια ένταση όπως τους έβλεπα μικρός.

Άνοιξα τα μπράτσα για να ξεχυθεί η Αγάπη κι ένα μυστηριώδες ρεύμα από λαμπερό γαλάζιο φως μπήκε μέσα μου και ξαναβγήκε καθαρίζοντας την ψυχή μου και συγχωρώντας τα ανομήματά μου. Το φως απλώθηκε πρώτα στο τοπίο κι υστέρα γέμισε τον κόσμο. Άρχισα να κλαίω. Έκλαιγα γιατί ξαναζούσα τον ενθουσιασμό, ήμουν παιδί με τη ζωή μπροστά μου κι εκείνη τη στιγμή τίποτα δεν μπορούσε να μου προκαλέσει το παραμικρό κακό. Ένιωσα μια παρουσία να μας πλησιάζει, να κάθεται στα δεξιά μου: φαντάστηκα πως ήταν ο Αγγελιαφόρος μου, αφού μόνο εκείνος μπορούσε να διακρίνει αυτό το τόσο δυνατό φως που μπαινόβγαινε μέσα μου κι απλωνόταν στον κόσμο.

Η ένταση του φωτός είχε αυξηθεί και μάντεψα πως τύλιγε ολόκληρο τον κόσμο, εισχωρούσε από όλες τις πόρτες, από κάθε δρομάκι, κι έφτανε μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου σε όλα τα ζωντανά πλάσματα.

Ένιωσα πως μου έπιαναν τα ανοιχτά κι υψωμένα στον ουρανό χέρια. Εκείνη τη στιγμή η φωτεινή γαλάζια παλίρροια έγινε τόσο δυνατή, που νόμισα πως θα εξαφανιζόταν, αλλά κατάφερα να την κρατήσω λίγο ακόμα, ώσπου να τελειώσω το τραγούδι μου. Χαλάρωσα τότε, εξαντλημένος, αλλά ελεύθερος κι ευτυχής για όσα είχα νιώσει. Τα χέρια που κρατούσαν τα δικά μου τραβήχτηκαν. Κατάλαβα πως το ένα από αυτά ανήκε στον Πέτρους κι ήξερα στα βάθη της καρδιάς μου σε ποιον ανήκε το άλλο.

Ξανάνοιξα τα μάτια: πλάι μου στεκόταν ο μοναχός Αλφόνσο. Χαμογέλασε και με καληνύχτισε στα ισπανικά. Του χαμογέλασα κι εγώ, του έπιασα το χέρι ξανά και το έσφιξα στο στήθος μου. Δε μου το άφησε, το τράβηξε διακριτικά. Δε μίλησε κανένας από τους τρεις μας. Ύστερα ο Αλφόνσο σηκώθηκε και ξεμάκρυνε, τραβώντας κατά την πετρώδη πεδιάδα. Τον ακολούθησα με το βλέμμα ώσπου χάθηκε μέσα στο σκοτάδι.

Έπειτα από λίγο, ο Πέτρους έσπασε τη σιωπή. Δεν ανέφερε καθόλου τον Αλφόνσο.

«Κάνε αυτή την άσκηση όποτε μπορείς. Σιγά σιγά η Αγάπη θα εγκατασταθεί και πάλι μέσα σου. Να την επαναλαμβάνεις πριν επιχειρήσεις κάτι, τις πρώτες μέρες ενός ταξιδιού ή όταν νιώθεις πως κάτι σε συγκίνησε πολύ. Αν είναι δυνατό, κάνε τη μαζί με κάποιο πρόσωπο που αγαπάς. Είναι μια άσκηση που πρέπει να τη μοιράζεσαι».

  • Απόσπασμα από το βιβλίο του Πάουλο Kοέλο, Το ημερολόγιο ενός μάγου, εκδόσεις Λιβάνη
Leave a Reply

