Φρονήματα

Ο Δάσκαλος είπε στον μαθητή του:

– Εσύ δεν ακούς για να γνωρίζεις κάτι καινούριο, αλλά για να βρεις επιβεβαίωση στις σκέψεις σου. Εσύ λογομαχείς όχι για βρεις την αλήθεια, αλλά για να υπερασπίζεις τις πεποιθήσεις σου.

Και μετά είπε στους μαθητές μια ιστορία για έναν βασιλιά που περνούσε με την αυλή του μέσα από μια μικρή πολιτεία και πρόσεξε τα αποτελέσματα μιας εντυπωσιακά εύστοχης σκοποβολής. Ζωγραφισμένοι πάνω στα δέντρα, φράχτες, τοίχους στόχοι-κύκλοι έδειχναν πως χτυπήθηκαν ακριβώς στο κέντρο. Ο βασιλιάς διέταξε να φέρουν κοντά του τον σκοπευτή. Ήταν ένα δεκάχρονο αγόρι.

– Αδύνατον! φώναξε ο βασιλιάς. Πώς το κατάφερες;

– Πολύ απλά, απάντησε το παιδί, πρώτα ρίχνω και μετά ζωγραφίζω τους κύκλους.

Ο Δάσκαλος συμπλήρωσε:

– Το ίδιο κάνεις και εσύ, πρώτα βγάζεις αυθαίρετα συμπεράσματα και μετά ανεγείρεις γύρω τους τοίχους. Ακριβώς έτσι δημιούργησες την ιδεολογία σου και τη θρησκεία σου.

Anthony de Mello

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s